serabut la ko











{April 16, 2009}   Terima Kasih, Minta Maaf

Aku terima satu komen. Dia tanya “bile nak update blog nih?”

Aku terharu. Aku tulis blog sekadar suka-suka dan untuk lepas geram. Terima kasih sebab prihatin.

Aku minta maaf. Aku agak sibuk sepanjang semester ni. Jadi mangsa buli di pejabat yang ada tiga bos dan satu kuli (akulah orang malang tu).

Tapi aku tipu kalau aku cakap aku tak menulis sejak kebelangan ni sebab jadi mangsa buli. Aku tahu aku tak menulis lama sebelum masuk alam latihan industri ni. Masa tu aku sibuk dengan projek akhir tahun. Selepas tu aku pura-pura sibuk mengganti masa lepak yang hilang. Pura-pura.

Sebab utama aku tak menulis. Hmm… Aku rasa sebab aku tak ada kebebasan untuk tulis apa yang aku suka. Kongkongan sebab nak jaga hati dan perasaan orang. Aku tulis dengan nama anonymous. Orang yang baca blog aku tak kenal aku. Orang yang kenal aku tak baca blog aku. Tapi tetap ada yang rasa aku hebahkan cerita kepada orang-orang yang aku kenal. Tak kisahlah.

Pertengahan Disember aku mula latihan. Memang agak sibuk. Azam nak tulis semua aktiviti harian dalam blog. Tak kesampaian. Banyak rupanya kena belajar. Pening.

Dan sebab utama aku tak menulis ialah selepas kehilangan adik aku, aku tak mampu nak luahkan apa-apa kepada sesiapa. Mungkin cuma seorang yang betul-betul jadi tempat luahan. Dengar aku menangis. Sebenarnya aku ada tulis kisah kehilangan tu tapi cuma jadi draf. Juga ada mimpi yang menyusul lepas tu. Juga jadi draf.

Aku minta maaf. Seolah-olah aku tak ada perasaan untuk menulis sejak kebelakangan ni. Tapi komen yang aku terima tu buat aku rasa better. Ada orang yang ambil peduli. Terima kasih.

Advertisements


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

et cetera
%d bloggers like this: