serabut la ko











{September 20, 2009}   Selamat Hari Raya

Tahun ni aku balik kampung lambat. Dan aku juga bangun lambat pagi tadi, mungkin sebab aku tidur lambat, tambah dengan ubat batuk yang aku makan sebelum tidur. Atau mungkin juga aku memang malas.

Seminggu lepas aku asyik fikir akan ke kubur pagi-pagi, dan balik rumah makan sikit dan balik kampung. Satu pun tak jadi. Kesian adik aku. Aku tak lawat dia. Tahun ni yang pertama aku tak beraya dengan dia. Kalau tak, dia jadi rakan komplot aku untuk macam-macam benda. Terutamanya kalau kami sama-sama malas beraya, terutamanya kalau beraya di rumah yang kami tak berapa kenal. Selalunya family’s friends. Duduk berdua dan layan je apa-apa.

Tahun ni aku solo. Tak ada partner in crime. Hari Raya yang bosan.

Sebenarnya Hari Raya yang sedih. Sebab sejak beberapa minggu lalu aku asyik teringatkan dia. Especially sebab aku lepak di ruang tamu sambil layan Internet. Jeling sikit dan aku nampak tempat dia baring kali terakhir dalam rumah ni. Teringat masa dia dibawa balik dan diletak atas tilam. Teringat kali terakhir aku dapat tengok dan pegang dia tapi aku lari masuk ke bilik dan menangis. Penyesalan yang dah terlambat sebab semuanya takkan boleh diulang balik.

Langit macam dah nak gelap. Memang selalu hujan kebelakangan ni. Tapi seolah-olah melayan perasaan aku yang kelam. Gloom.

Selamat Hari Raya.

Oh. Aku nak ambil kesempatan ni minta maaf kalau ada sesiapa yang terasa apa-apa bila baca tulisan aku.

Advertisements


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

et cetera
%d bloggers like this: